Στο πλαίσιο της δράσης «Ενεργός Πολίτης» και με κεντρικό θεματικό άξονα το πρόγραμμα «Νερό: Πηγή Ζωής», το Εσπερινό Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ) Κατερίνης πραγματοποίησε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στην ιστορική πόλη της Καβάλας, την Τετάρτη 6 Μαΐου 2026. Η εξόρμηση αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας να βγουν από τα στενά όρια της σχολικής αίθουσας και να προσεγγίσουν το ζωτικό ζήτημα του νερού μέσα από ένα πρίσμα ιστορικό, πολιτισμικό και περιβαλλοντικό.

Η περιήγησή μας ξεκίνησε από το πιο αναγνωρίσιμο ίσως μνημείο της μακεδονικής πόλης, τις επιβλητικές Καμάρες. Το παλαιό αυτό υδραγωγείο, ένα αληθινό θαύμα της μηχανικής των περασμένων αιώνων, έδωσε την αφορμή να συζητηθεί εκτενώς η σημασία της διαχείρισης των υδάτινων πόρων από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. Οι μαθητές μας θαύμασαν την αρχιτεκτονική αρτιότητα του τεράστιου αυτού έργου, το οποίο κατασκευάστηκε ακριβώς για να δώσει λύση στο πρόβλημα της υδροδότησης της άνυδρης παλιάς πόλης (χερσόνησος της Παναγίας). Μέσα από αυτή την επίσκεψη, κατανοήσαμε έμπρακτα πώς η ανάγκη του ανθρώπου για καθαρό πόσιμο νερό καθόρισε ιστορικά την ανάπτυξη και την επιβίωση των τοπικών κοινωνιών.

Η βιωματική αυτή προσέγγιση συνεχίστηκε με την επίσκεψή μας στο Ναυτικό Μουσείο της Καβάλας. Στον φιλόξενο αυτό χώρο, το νερό δεν εξετάστηκε απλώς ως πόρος επιβίωσης, αλλά ως πεδίο δράσης, επαγγέλματος και ολόκληρου πολιτισμού. Παρατηρώντας τα πλούσια εκθέματα του μουσείου, όπως τα παραδοσιακά σκαριά, τα παλαιά ναυτικά όργανα και το σπάνιο φωτογραφικό υλικό, η ομάδα του σχολείου μας ήρθε σε άμεση επαφή με τη μακρά ναυτική και σφουγγαράδικη παράδοση της ευρύτερης περιοχής. Η θάλασσα και οι άνθρωποί της αποτέλεσαν το επίκεντρο της ξενάγησης, αναδεικνύοντας τον άρρηκτο δεσμό των Ελλήνων με το υδάτινο στοιχείο και τον τρόπο με τον οποίο αυτό στήριξε την οικονομία της χώρας μας.

Η εκπαιδευτική εκδρομή στην Καβάλα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφήνοντας σε όλους τους συμμετέχοντες τις καλύτερες εντυπώσεις και δημιουργώντας όμορφες αναμνήσεις. Αποδείχθηκε περίτρανα πως καινοτόμες δράσεις όπως ο «Ενεργός Πολίτης» προσφέρουν στους μαθητές του Εσπερινού Λυκείου πολύτιμα ερεθίσματα, ενισχύοντας την περιβαλλοντική τους συνείδηση και την εκτίμησή τους για την πολιτιστική μας κληρονομιά. Επιστρέφοντας στην Κατερίνη, κρατάμε όλοι ως κοινό μάθημα πως το νερό δεν είναι απλώς ένα φυσικό αγαθό που θεωρούμε δεδομένο, αλλά ο ακρογωνιαίος λίθος της ζωής και της ιστορίας μας, τον οποίο οφείλουμε να προστατεύουμε καθημερινά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *